Marketing

Relatiegeschenken als middel voor kosten efficiënte marketing?

0

Relatiegeschenken zijn niet alleen bedoeld om mensen bij speciale gelegenheden te verrassen. Onderzoek heeft aangetoond dat relatiegeschenken een essentiële bijdrage kunnen leveren aan je marketingstrategie. Relatiegeschenken zijn een waardevolle aanvulling op alle andere marketinginstrumenten. Het gebruik van relatiegeschenken kan bijvoorbeeld leiden tot meer merkbekendheid voor je onderneming en een positief bedrijfsimago.

Onderzoeken

De afgelopen jaren hebben veel onderzoeken aangetoond dat het gebruik van bedrukte relatiegeschenken en promotionele artikelen met print een belangrijk onderdeel zijn van de marketingmix. Met deze producten breng je niet alleen je onderneming, product en / of merk onder de aandacht van (potentiële) klanten, het geschenk wordt ook geassocieerd met een positief moment: het moment dat de klant het geschenk ontvangt. Het moment van ontvangst van het relatiegeschenk blijft bij de klant, waardoor het een positieve associatie krijgt met je onderneming en / of merk. Kortom, het gebruik van gedrukte relatiegeschenken en promotieartikelen met opdruk zorgt voor merkherkenning, een groot bereik, een positieve ondernemings- / merkassociatie en een hoge gebruiksfrequentie.

Dat relatiegeschenken een essentiële bijdrage leveren aan uw marketingstrategie wordt aangetoond door de volgende voordelen die uit recente onderzoeken naar voren zijn gekomen.

  • Relatiegeschenken hebben de laagste kosten per vertoning. Radio, televisie en andere kanalen zijn veel duurder omdat de prijzen per uitgezonden minuut gigantisch hoog zijn in vergelijking met bijvoorbeeld een flesje water bedrukken. Het is direct klaar voor gebruik en de klant associeert het met iets positiefs, namelijk zijn dorst lessen.
  • Relatiegeschenken zijn erg gericht. Je levert ze zelf aan de juiste doelgroep. Hiermee creëer je meteen een contactmoment met (potentiële) klanten.
  • Relatiegeschenken zijn concreet en prikken de zintuigen: ze zetten je aan tot actie. Hierdoor ervaar je deze producten veel ‘intenser’ dan reclames op tv of op de radio.
  • Relatiegeschenken zorgen voor bedrijfs-/merkherkenning. 84% van de mensen die een relatiegeschenk hebben gekregen weten zich de bedrijfsnaam nog te herinneren.

Welke scooters zijn momenteel in Amsterdam het populairst?

Vorig artikel

Dit kun je allemaal met stickers doen voor je bedrijf

Volgende artikel

Ook iets voor jou

More in Marketing